tirsdag 25. august 2009

Første skoledag...

... var masete!

Kjenner meg kvelt av alle planene, retningslinjene og reglene vi fikk utdelt! Hele skoledagen gikk jeg med en gjenoppblomstra hjemlengsel i magen. Hjemlengsel til en leksefri og tilnærma regelfri skole på Frederik II! Har ikke klasse med noen jeg kjenner eller vet hvem er, men det gjør ikke noe for jeg blir sikkert kjent med folk uansett. Første timen var psykologi. Interessant fag helt til læreren begynte å ramse opp alle de framtidige prosjekta, framføringene, innleveringene... osv. Da vi endelig kom til lunsj, var jeg ikke sulten i det hele tatt. Klumpen i magen satt der og tok all plassen av en eller annen grunn!

Mot slutten, i nest siste time, kom det endelig et vendepunkt! Vi hadde hebraisk, og læreren var virkelig avslappa og morsom. Han sa i tillegg at han syntes vi burde ha liv, og at han derfor ikke var noen tilhenger av lekser! Håper han holder ord... sjøl om jeg egentlig skulle ønske det var lærerinna i regning som var imot lekser. Det viste seg derimot i neste time da vi skulle ha regning, at hun spådde mellom en halvtime og en time lekser HVER DAG. Joda.

Men håper jeg kommer inn i det snart. Begynt så smått å snakke med noen folk i engelsk og historieklassen hvor vi er sammen, så det er i alle fall starten på noe.

Men jeg savner dumme spørsmål! Jeg er vel kommen til en skole med litt gløggere folk. For det dummeste jeg har fått til nå, er om vi snakker svensk i Norge. Som egentlig ikke er så altfor dumt!

~ A&A

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar