fredag 4. desember 2009

Ranch!

I helga som var, var jeg og de andre utvekslingsfolka på ranchen til utvekslingsstudenten fra Kina, Sherrie. Vi grilla, dro på laaaange firhjulingsturer og gåturer i området (ranchen deres hadde diger eiendom!). Vi så også ei av kyra føde! De hadde nemlig kyr (dvs longhorns), hester, esler, høner og så klart hunder. På eiendommen deres hadde de rådyr, alligatorer, slanger og andre smådyr som fins i området. På kveldene spelte vi kort og brettspell eller så filmer. Deilig og lang hvil!

Vi hadde nemlig ferie fra og med onsdagen forrige uke og til søndag i og med at det var høsttakkefest. På tirsdag hadde vi en slags avslutning hvor vi dro på Alley Theatre og så "A Christmas Carol." Etter det, gikk vi bare rundt midtbys i Houston og titta.

På onsdag feira vi høsttakkefest hos velkomstfamilien min med mengder av mat! Overraskende minna det meg veldig om nyttårsmiddagen som er yndlingsmiddagen min i året! Kalkun (Norge: kalkun), (søt)potetstappe (Norge: poteter), tranebærgelé eller -saus (Norge: tyttebærsyltetøy) og en søtlig brun saus (Norge: brun saus!). Var derfor kjempegodt! Var derfor så heldig da vi dagen etterpå også feira det her hos vertsfamilien min =D Enda mere god mat!

Har fått karakterene mine nå også... vet at de ikke teller, men jeg kan ikke noe for at jeg faktisk prøver... syns nemlig jeg må det ettersom jeg går på privatskole. Karakterskalaen går fra 0-100. (Over hundre er ekstrapoeng!)

Regning: 84 (ikke så altfor vanskelig, men sjukt kjedelig... liker ikke læreren!)
Engelsk: 86 (var én stil jeg ikke gjorde på begynnelsen som telte mye...)
Amerikansk historie: 92
Hebraisk: 100
Spansk: 100
Kulisslaging: 100
Jødedomslære: 101!

Endring: gloemte jo aa nevne at de har meldt snoe i morgen!! Og her kommer det visst snoe hvert femte aar! Saa det er visst veldig enestaaende... dessuten vil jo det si at det kommer snoe her foer hjemme! Det hadde vaert ironisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar