fredag 25. desember 2009

Jul!

Det er så snålt med jul her i varmen! Orienteringene før vi kom hit fortalte oss alltid at juletida ville være den tida med mest hjemlengsel, men... tingen er den at jeg ikke føler det er jul! Litt merkelig i grunn, men jeg har ikke hatt så veldig mye hjemlengsel. Og mamma og pappa; det dere sendte kom om lørdagen, så jeg har ikke fått henta pakka enda. For vi har jo vært og stått på ski fra lørdag til i dag (torsdag)!! Det var utrulig moro, og sjøl om Chad, Connor, Kasyn og John alle var bedre enn meg, så kom jeg meg ganske fort etter at jeg og Robyn tok en privattime med en instruktør. Så siste dagen tok jeg og Robyn faktisk ei blå løype, som for dere som ikke vet det, er neste hakket opp fra grønn. Jeg kom meg ned uten å falle, mens Robyn bare var morsomt å følge. Jeg har virkelig lyst til å stå på ski igjen når jeg kommer tilbake til Norge. Vi var forresten i Park City, som er like utenfor Salt Lake City, i Utah.

I dag, på julaften, var jeg hos Caplan-folka. Vi kom med fly fra Salt Lake til Houston rundt fem, så det ble en sen start. Like etter dro jeg til dem, og vi hadde stor julemiddag, og jeg, Charlie og noen andre fra St. John's satt ute rundt et bål og grilla marshmallows. Utrulig hyggelig jul syns jeg i alle fall! Eneste jeg savner er så klart Aaia!

Glømte jo også å nevne at jeg møtte Anette fra ungdomsskolen i Salt Lake også! Ho bor rett sør for byen, så vi fant ut at vi måtte møtes sia vi var så nærme hverandre helt tilfeldig. Så ho kom opp på søndagen, og vi spelte for det meste biljard, så på tv, og snakka om åssen vi hadde hatt det her så langt.

Sjølve byen Park City var ganske koselig. Lang hovedgate med mange små galleri, restauranter og andre vinterbutikker. Blant annet hadde de gata Swede Alley (Svenskesmuget), butikken Norsk Fur & Clothing (Norsk pels og klær), et galleri med digre bilder av Lofoten, og så klart Stein Eriksen Lodge på toppen av fjellet hvor jeg og Robyn tok et lite avbrekk fra skiståinga siste dagen.

Det siste jeg må huske på å nevne er så klart leiligheten vi bodde i - UTRULIG! Skal legge ut bilder så snart jeg får alt til å virke som det skal igjen, og jeg har mitt eget rom (deler rom med Chad sia Connor er hjemme og faren til Chad sover på gjesterommet). To digre etasjer, biljard, seks tv-er, seks bad, fire soverom, boblebad på verandaen, digert kjøkken og to digre stuger! I tillegg til alt det, hadde vi tre skap til skia våre bare et par etasjer ned hvor vi bare kunne spenne dem på oss, og gå rett ut i skibakken! Det var kjempemoro der!! Hvit jul i Utah =D

2 kommentarer:

  1. SV: Leste innlegget mitt om igjen. Det hørtest virkelig ut som om eg klager! :O Det var ikkje meiningen(jobben tar knekken) :P Ja, det er deilig å vere heime. Var perfekt med ein pause no til å gje meg nye krefter liksom :)

    Kan godt skjønne at det er kjipt å ikkje komme heim! Ikkje bare på grunn av jula, men også bare komme seg heim å vere nær ting som er litt kjent. Eg var egentlig (veldig) lei heile Wales. Men bare husk kor fort det har gått og tenk at du bare har eit halvt år igjen :O ;)Bruk tida godt! Får du besøk av familie snart? Håper du får ei god jul i USA forresten! :)

    SvarSlett
  2. Sv: Haha!

    Vennina mi Hallgjerd(som er i USA) viste meg bloggen sida ho og hadde kommen i snakk med ho :) Utrulig kjekt i grunn, å lese om Norge gjennom ein utvekslingsstudent sine auge. Så eg er fast følger. Har du møtt ho "face to face"? :O

    SvarSlett