tirsdag 8. desember 2009

Beste skolen....

For å svar epå kommentarene, så må jeg si at det var veldig moro med snø, ja! Savner et ordentlig lag, men var overraska over hvor mye det egentlig snødde. Jeg har noen få bilder fra ranchen, som jeg skal laste opp etter hvert. Tar gjerne og samler opp bilder på kameraet før jeg laster opp.

Sia det ikke har hendt så mye enda kan jeg begynne med å si at etter litt kjedsomhet på dataen, fant jeg ut at Bellaire HS, som er den videregående skolen jeg skulle gått på om jeg hadde sagt nei til Emery (husker dere at jeg var redd for å jeg kom til å ende opp et annet sted om jeg sa nei? Vel, det hadde ikke hendt!). Og den skolen er den 102. beste i hele USA! Nummer én i Houston!! Det høres kanskje ikke så bra ut, men husk at det i Houston alene fins 211 videregående skoler!

Og for å snakke litt om skoler i området, så er privatskole veldig vanlig her. De mest prestisjefylte skolene å gå på er Kinkaid og St. John's. Kinkaid er en ordentlig rikmannskole som Sara (fra Italia) går på. Skoleturene der velges av elevene; lærerne spør og de svarer HVOR ENN i verden de vil dra!! St. John's er en høyere akademisk skole, og folk blir virkelig imponerte om du sier du går der. Ada og Min går nemlig der. De har også ekstremt mye lekser der, og jeg hørte fra Adas familie at hun gjerne sitter på rommet i flere timer med lekser hver dag!

St. John's ligger rundt ti minutter unna, og Kinkaid rundt tjue. De er begge mellom 50 og 100 år, noe som har gitt dem mengder med arvepenger opp igjennom åra!

Så de beste skolene i området er St. John's, Kinkaid, Strake Jesuit, St. Agnes og Emery/Weiner. Kan jo også nevne da at Kasyn, vertssøster, gikk på St. John's (igjen: antatt beste privatskolen i Houston), Connor, verstbror, gikk på Strake Jesuit, og Chad og jeg går da på Emery!

En annen ting som jeg må si nå er jo at jeg sjølsagt liker folka på skolen mye bedre enn jeg pleide. Alt er toppen nå, men en ting jeg er veldig misunnelig på, er hvordan skolene ser ut... St. John's og Kinkaid er rett og slett vakre! Aldri sett så flotte skoler i hele mitt liv! St. John's er nesten som et middelalderkloster, og Kinkaid er som et svindyrt hotell uansett hvor du befinner deg! Emery derimot, er riktignok ny, men jeg hater hvordan den ser ut... stein, stein og atter stein... kjennes som jeg er langt uti ørkenen! Det passer ikke inn. Dessuten er de andre skolene mer etablerte og har vakre skolegårder, mens Emerys er altfor åpen! De har såpass stort område rundt som er åpent bare på grunn av sikkerhet at jeg kjenner meg som i et fengsel! I tillegg er nabolaget rundt begge de to andre skolene rett ut WOW! mens Emerys nabolag er rett ut skummelt. Bare søk på River Oaks Houston på Google bilder, så kan dere se det fine området St. John's ligger i!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar