torsdag 1. april 2010

Skibommert

Da er vi tilbake fra Colorado også! Vi var i Steamboat Springs, og hovedgrunnen til at vi dro dit var at Robyn og John vurderer å kjøpe leilighet/feriehus der. Vi kom oss dit på søndag, og om mandagen dro Chad og John ut i bakkene rundt halv elleve mens jeg måtte bytte skistøvler fordi de var våte av en eller annen merkelig grunn. Det tok en god stund, og jeg møtte dem en time senere. Vi sto ned et par grønne løyper før jeg møtte Robyn halv ett for å bli med henne på privattimene hennes. Mamma; hun er et par år yngre enn deg, men står allikevel på slalåm... hvorfor ikke prøve du òg? Skiinstruktøren var temmelig god, så Robyn kjente seg mye bedre på ski enn i desember. Dagen etter dro jeg og Chad ut rundt ti og tok så å si bare blå løyper (andre vanskelighetsgrad) som var nokså bratte! Fikk tatt noen bilder også med ordentlig fint utsyn. Vi møtte Robyn og John halv ett og vi fikk med oss skeptiske Robyn ned en nokså enkel men rett og slett pen blå løype. Hun kjente seg ganske stolt etterpå visst! Vi fant også brått ut at vi måtte skynde oss ned, og da ble det blå løype på blå løype for alle sammen helt til hun datt! Da slo stabeisen inn og det tok litt overtaling før vi fikk henne på skia igjen. Det Robyn og John gjorde hele tida mens jeg og Chad sto på ski innimellom var å møte opp med megleren. De dro visst og besøkte flere forskjellige hus og likte noen av dem veldig godt.

En morsom og veldig FLAU hendelse for min del var mot slutten da vi skulle skynde oss ned... vi måtte ta en stutt skiheis opp til en topp for å stå hele veien ned. Denne heisen hadde jeg og Chad tatt tidligere på dagen, og den kom sjukt brått på. Chad fikk bokstavelig talt pusten slått ut av seg. Så det som hendte var at mens vi alle stilte oss på linje for å komme på heisen, så jeg at heisen kom, og jeg tenkte bare på at den kom til å komme kjapt. Så jeg skyndte meg ut foran sjølve stolen og merka at de andre ikke kom, så jeg tenkte at jeg bare fikk sitte alene. Så da stolen kom, så jeg framover og hadde under ett sekund til å registrere at det var en person rett foran meg som ikke ennå hadde kommet seg på heisen... Heisstolen fanga meg opp og jeg fanga opp personen foran meg så vi begynte å gå oppover fjellet jeg sittende med han på fanget!! Jeg løfta han opp og satte han ved siden av meg... PINLIG... Vi trudde alle at heisen kom til å bli stansa så Chad og Robyn gikk så klart ikke framover. Robyn skjønte ikke det så hun fortsatte framover og ble sittende på heisen rett bak meg alene - og hun er livredd skiheiser! Til slutt gikk alt bra og jeg måtte bare unnskylde meg overfor mannen jeg fanga!

Men nå drar vi til Florida!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar