lørdag 27. mars 2010

New York!

Bilder kommer etter Colorado og Florida ;)

New York var en utrulig diger by som minna meg veldig om Tokyo! Eneste var at jeg ikke likte den noe særlig :P Det var møkkete og stygt overalt. Eneste grunnen til at jeg hadde det moro der var folka som vi var der med - dvs. klassen - og det at vi fikk dratt til Central Park. Hadde jeg bare fått sett Balto-statuen hadde jeg vært helt fornøyd!

Yndlingsstedet mitt vi var bortsett fra Central Park må ha vært Ellis-øya. Det var der innvandrerne måtte gå iland for å gå gjennom tollen og for å se om de kunne dra inn i landet. Det er nå et museum der om disse innvandrerne og om innvandringa i seg sjøl. På den turen tok vi også ferja rundt Frihetsgudinna som så klart var morsomt å se. Hun var forferdelig lita i forhold til det jeg hadde trudd :P

Times Square var også et morsomt sted å være. Vet ikke helt hva jeg skal si om det, men det minna meg også om Tokyo. Vi bodde forresten på Hampton Inn for å ha sagt det. Og mens jeg var i New York hørte jeg norsk tre ganger, så jeg regner med at det er en del nordmenn som ferdes dit!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar