torsdag 15. april 2010

Vårstyr etter ferien!

Så da er den to og en halv uke lange ferien over og jeg vært på prom/russeball. Egentlig bare for avgangselevene/russen/seniorene (velg og vrak), men sia en av vennene mine fra Tommy- og Macbeth-oppsetningene, som er russ i år, spurte meg foran hele restauranten etter Macbeth, kunne jeg jo ikke si nei akkurat! Grua meg litt, men det viste seg å bli veldig moro! Jeg har flest venner i det kullet, så et russeball med russen var perfekt.

Men først noen bilder fra da jeg og Ada gikk rundt omkring i Houston fordi vi kjeda oss og fordi det var en varm og deilig dag i mars!


Vi var der litt sent på dagen fordi vi brukte såpass lang tid et annet sted, så alt var stengt! Og det her var fire på en lørdags ettermiddag! Folk her holder seg til "Galleria" som er et senter et par kilometer fra der jeg bor som er digert! Dette er lite, og midten av Houston er ganske dødt allerede, og folk bare arbeider der.

"Discovery Green," et parkanlegg som fortsetter et stykke til høyre for bildet. I bakgrunnen med de røde røra er et messebygg, som på Lillestrøm i Norge.

Egentlig ganske stilige bygg her.

Dette var altså i midten av mars, og trærne begynte å bli ordentlig grønne.

Trærne blomstrer langsmed det nokså brune vannet.
Alle elvene her er veldig brune vinterhalvåret, men sommeren er de blåere.

Det som hendte var at på lørdag klokka seks møttes jeg og noen andre hos en av klassekameratene mine og tok bilder... og flere bilder ble tatt en time senere da vi dro til neste bildetagningssted! Skjønner at hovedpoenget med russeballet i USA er bilder! Uheldigvis fikk jeg ikke klipt meg før det, så jeg kommer ikke til å legge ut bilder av det sjukt lange håret mitt... jeg kan nesten ikke se lenger! Og så dro vi til Travísio's som er et lokale i toppetasjen av et bygg sør i Houston. Var ordentlig fint der, med fosser og alt mulig. Maten var god, og stemningen òg. Etter det dro vi tilbake til det huset vi var i først og tok bilder, men denne gangen dro vi for bare ha det moro. Vi så film, åt mer, og bading med alle klærne... en viss person trudde jeg hadde med meg skift :P Jaja, ble som på ungdomsskolen da vi måtte bade i Gaustadhallen med klær på. Alle sov over, og på søndagen ble det mer eting før jeg dro hjem og begynte med leksene som skulle vise seg å ta hele dagen...

Jeg prøver forresten stadig å finne på noe med folk fra skolen men det samme problemet med at de er så opptatte med møtene og leksene sine gjelder fortsatt. Amerikansk ungdomsliv må være virkelig masete... skjønner godt at så mange faller ut av utdanninga her i grunn, for et så masete liv passer ikke alle. Vet at mange hjemme i Norge er fullstendig lei skole etter ungdomsskolen, og å gå mekken eller noe annet passer dem perfekt. På det samme tidspunktet folk i Norge begynner mekken som er mye mer avslappende og passende for skolelei ungdom, har amerikanere sju år igjen med nærmest allmenn utdanning!! Og alle år på videregående i USA teller, medtellende sommerferier, og ikke bare siste mottatte karakteren i faget som i Norge.

Så mandagen og tirsdagen gikk bra. I dag begynte jeg sent på skolen, og kjente meg bra i verdensstridighetsklassen, men i spansken ble ordentlig kvalm og det ble ikke akkurat bedre. For å si det sånn, tilbrakte til sammen 15 eller 10 minutter av spansktimen i klassen. Så jeg dro hjem og fikk sovet. Vi skulle egentlig til NASA i dag, men det får vente! Skulle også til Max i dag, men han har kurvballstreninga si å tenke på. Han trener nemlig kurvball hver dag etter skolen alene med treneren på skolen for å bli god nok til å spelle på høyskolelaget! Imponert over hvor innstilt han er i grunn.

På fredag drar vi til Dallas fordi Chad har en volleyballturnering der. Mens han spelte var det meninga at jeg skulle møte Anne, som bor like utenfor Dallas, igjen, men det viste seg at hun ikke kunne møte meg allikevel fordi de skal bort! Veldig uheldig, men Robyn vil at jeg skal ta med meg en fra Houston dit sånn at vi kan finne på noe. Hun har alt to hotellrom, og Chad må bo med laget sitt uansett, så det er plass til en til. Må jo bli en utvekslingselev for vi vet jo hvor dårlig tid amerikanerne har ... blir oppgitt i grunn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar