lørdag 10. april 2010

Florida, Colorado, New York!

Da blir det til slutt et sammendrag av Florida-ferda, og så bilder! :P

Florida - Disney World - var kjempemoro! Vi - Sherrie, Ada, Robyn og jeg - kom oss dit på torsdagskvelden, til Hilton-hotellet vi skulle bo på. Samme kvelden dro vi til Epcot fordi vi hadde ekstratimer fordi vi bodde på Hilton. Dere skjønner, om vi bodde på noen visse hotell, fikk vi ekstratimer et par ganger i uka på de forskjellige delene av Disney World. Vi gjorde uheldigvis ingenting nesten fordi vi ville spare det til det ble lyst dagen etter. Og dagen etter dro vi dit igjen, men det var veldig fullt for å si det sånn! Det var nærmest umulig å ta noen av berg-og-dal-banene eller de andre tinga uten å vente i kø i en time eller mer. Og derfor dro vi til de forskjellige landa isteden. Norge var morsomt å dra til. Jeg snakka ikke stort norsk enkelt og greit fordi jeg aldri snakker norsk her! Dere vet åssen det høres ut når dere hører dere sjøl på opptak og det høres helt hemma ut? Sånn kjenner jeg meg nå, fordi jeg kan høre røsta mi når jeg snakker... snålt er det. Uansett, etter det dro vi til Kina, som var rett ved siden av. Sherrie er fra Kina, så vi åt god lunsj der og titta litt mer rundt.
Orker ikke å ta resta ord for ord, fordi vi gjorde en hel del, men for å gjøre det kortere, så dro vi til hovedparken (med borgen) samme kveden fordi vi hadde ekstratid fra ni til tre!! Var kjempemoro fordi det var NULL kø!!! Så dro vi til Animal Kingdom som var en annen park med et dyretrekk. Vi tok vannløype der vi satt i en ring og fire av de ti setene ble kjempevåte. Jeg og Robyn satt i to av dem mens Sherrie og Ada ikke ble våte i det hele tatt. Så dro vi til Hollywood Studios rundt fire, men der var det såpass lange køer at vi endte opp med å dra til hotellet litt tidlig. På søndag dro jeg, Sherrie og Ada uten Robyn til Universal Studios. Det var helt klart yndlingsparken! Kjempemorsomme berg-og-dal-baner med toppen fem til ti minutters ventetid. Jeg kjøpte meg i all hemmelighet en regnponcho mens Sherrie og Ada var på do, og gjømte den i lomma. Rett etter det fikk jeg dem med meg til en vannbane som var veldig lik den vi gjorde dagen i forveien. Så rett før vi gikk ombord dro jeg fram ponchoen og de var bare lo fordi de var ordentlig varme fordi sola steka. Vi kom oss i opp i ringen og vi fant ut at her ble vanligvis åtte seter fullstendig gjennomvåte. Heldig for meg tenkte jeg! Og jeg var ordentlig heldig også for strømmen dro oss ned i groper som gjorde at vannet kom fossende inn flere steder! Og ikke nok med det, så kom det stråler med vann ned fra sidene av banene her og der. Særlig morsomt da vi gikk opp på et belte som skulle ta oss med til en liten topp. Det var vannstråler som spruta på oss og vi stansa rett under strålen! Det var to mannfolk ved siden av Ada og Sherrie som satt der bokstavelig talt med vannstrålen i huet i femten sekunder uten å kunne røre seg! Var uhyre moro! Da vi kom fram var Sherrie og Ada så våte at de ikke så våte ut... alle klærne var helt mørke fra vannet! Etter det tok jeg og Ada en rekke berg-og-dal-baner uten Sherrie fordi hun hadde vondt i hodet og likte dessuten dem ikke. Vi gleda oss til Harry Potter-parken som åpner i år, men vi hadde lest litt feil før vi kom dit... vi trudde den åpna i mars, men da jeg kom hjem igjen og slo det opp, skjønte jeg åssen vi hadde tatt feil! "Wizarding World opening date to be revealed March 25th." Typisk!
Dagen etter ble det igjen Epcot for å ta en simulator vi måtte vente over en time på... og etter det Disney World (hovedparken) for å se den om dagen. Vi gikk da mest rundt og titta før vi dro tilbake Texas igjen rundt seks. Det var litt morsomt fordi vi ikke rakk ettsporstoget og kom VELDIG sent til flyplassen og måtte løpe til flyet vårt! Alle bortsett fra oss hadde gått ombord. Glømte å nevne at jeg på flyturen til Florida ikke kunne sitte ved siden av hverken Ada, Sherrie eller Robyn, så jeg måtte sitte alene bakerst i flyet. Men det gjorde ikke noe for jeg endte opp ved siden av en annen utvekslingsstudent fra Vietnam!! Hun bodde en times kjøretur unna Houston med et annet selskap. Var heldig!

Og nå bilder!

New York:

Steamboat Springs:

Florida:
Jeg tok de store berg-og-dal-banene ovenfor!

Våte.... haha xD

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar