lørdag 12. september 2009

Sveler!

Vi fikk altså lagd svelene :P Ble vellykka og alt! Så jippi! ^^ Det var ikke så vanskelig som jeg trudde. Og sjømannskirken var kjempefin. De har basseng, fotballbane og stort uteområde. Da vi gikk inn for å kjøpe hornsaltet, viste det seg at de hadde all mulig sjokolade, sylte (!), karbonader, medisterkaker, fiskesuppe... alt mulig! Så det var veldig moro. Og i november holder de julebord også, men det er samtidig som shabbatonim. Det vil si en tur et eller annet sted med skolen. Men før det holder de rekefest med reker og loff ^^ Det kommer visst vanligvis rundt 100 folk! Jeg skjønner forresten at jeg begynner å surre med norsken... særlig da jeg ba presten om "å pikke ut" ...!! "To pick out" blanda med "å plukke ut".

I dag hadde vi AFS-møtet på en skole i nærheta. Etter vi var der, dro hjem til en av lederne. Og det var dit vi skulle ta med all maten vi hadde lagd :P Jeg lagde som sagt sveler, som ble veldig gode! Vi kjøpte jo også bringebærsyltetøy, moltesyltetøy og brunost i tillegg, så det var mye å velge imellom :P Uheldigvis, hadde brunosten blitt stående, og noen tok av plasten helt fra brunosten, så den hadde begynt å smelte... virka ikke så godt lenger! Men folk skjønte ikke helt hva det var, for de tok digre biter av brunosten og la bringebærsyltetøy oppå der igjen! Lurer på åssen de syntes det var! Det var forresten veldig moro å se igjen noen folka fra orienteringa =) Se om jeg finner bilder de andre tok... tok bare ett sjøl, så...


Meg, Anja (Østerrike), Sherrie (Kina), Diego (Chile)
Wakako (Japan), Ada (Thailand)



Max (Tyskland), Ada (Thailand), Stephanía (Ecuador), Anja (Østerrike), Diego (Chile)

Sara (Italia), Jorge (Chile) og Rafa (Brasil) har jeg ingen bilder av!

Nå skal vi gå og se forestillinga til Chad. Skolen viser om lag fire oppsetninger hvert år, så dette er ei oppsetning de begynte å øve på nesten første dagen. Så, det blir moro å se i alle fall =) Er visst en del sanger fra musikalen Chicago om noen har hørt om den.

~ Aleksander

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar