onsdag 14. oktober 2009

Sjømannskirke, fødselsdag og PSAT

Halloen! Sitter her nå og klokka er 23:40. Jeg har nemlig fri i morra fordi tiende og ellevte tar PSAT som er noe som er veldig likt på nasjonale prøver i Norge, bare myyyye viktigere. PSAT går ut på ordforråd og regning. Som betyr at sia jeg ikke er amerikansk og ikke er god i regning, var det ikke vits for meg å ta prøva :P Orda som brukes er nemlig uhyre vanskelige!

I dag hadde vi nok en gang musikaløving hvor vi fant ut åssen vi skulle røre oss rundt omkring på sena. Det er egentlig ganske moro =) Glømte forresten å nevne at denne uka er det Spirit Week! Hver dag kler folk seg ut i forskjellige kostymer etter hva emnet er den dagen. I går var det "Mixed Salad Dressings", som betød at folk kledde seg ut som dressinger (fransk dressing; alpelue / cæsar-dressing; toga og olivenblad). I dag var det "Famous Couples" som betød at to og to kledde seg ut sammen. Chad var cæsar-dressing i går, og i dag var han Zoe, som er en av hundene til en av lærerne her. Robyn (venn av Chad) var Toasty, som er den andre hunden til den samme læreren.

Det har heller ikke vært mye lekser i det siste, og jeg mistenker at det er på grunn av PSAT-et. Så jeg gruer meg til å finne ut åssen det blir etter det er overstått!! Men det går nok bra =) Fra regninga som så lenge har vært det store problemet til engelsken. Har klump i magen når jeg står opp og helt til engelsktimen... trur jeg gruer meg til å finne ut hva vi får i lekser i engelsken hver morra uten å egentlig tenke over det. Derfor deilig at i morra er fri!

Skal også treffe Shuang og Ada i morra, for vi har bestemt oss for å møtes hver onsdag klokka seks framover. Avgjorde at det skulle være midt i uka sånn at vi fikk et avbrekk midt inni skolemaset.

På fredag var jeg på Sjømannskirken i Pasadena på ''rekefest''. Var veldig godt med vanlige, ikke-friterte reker igjen! Og så snålt det var med all norsken der. Merka godt at jeg ikke hadde snakka norsk på lenge, for det kjentes bedre å snakke engelsk! Norsk kjennes ikke lenger som morsmål... skremmende på en måte også. Men det var morsomt å se alle de hundre folka som hadde møtt opp. Blir morsomt syttende mai når nærmere tusen folk sannsynligvis vil komme!

Nevnte jeg forresten at Chad feira fødselsdagen sin på lørdag? Vi leide til og med hoppeslott av alle mulige ting! De tok hageslangen og spylte ned hele greia, og sjølsagt hadde de kjøpt inn spedbarnssjampo eller noe, så hele dingsen var bokstavlig talt såpeglatt. Fikk tatt noen bilder som jeg snart skal legge opp =) Jeg så også Toy Story 1 og 2 på lørdagskvelden. Jeg, Mauria, Leanna, Zach, Sydnee, Madeleine og David dro på 3D-utgave! Og det er nesten skremmende hvor mye skjult voksenhumor som er satt inn i de filmene! Hadde det kjempemoro!

Som en måte å gjøre skolesituasjonen min lettere på, har jeg nå kryssa ut alle fridager fra kalenderen vi fikk på skolen, og antallet dager fram til jul ser veldig lite ut nå! Og med jul som mål, virker det faktisk overkommelig =)

~ A&A

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar